Keyboost is vooral nuttig voor bedrijfsleiders die met hun website voor de belangrijkste keywords hoger willen komen in de zoekresultaten van Google. Maar al snel – sneller dan we verwacht hadden – merkten we dat een andere doelgroep bijzonder geïnteresseerd was in Keyboost, namelijk collega’s/concurrenten, andere SEO-bedrijven die de service inzetten om de websites van hun klanten beter te ranken.
Sommige SEO-bedrijven introduceren Keyboost bij hun klanten via het resellerprogramma, zodat er een rechtstreeks contact is tussen ons en hun eindklanten: die worden gefactureerd en krijgen de wekelijkse rapporteringen, de reseller krijgt een percentage van het werkelijk betaalde factuurbedrag. Maar de meeste SEO-bedrijven zetten Keyboost in als ‘white label’: ze beheren zelf de accounts van hun klanten, krijgen daar de facturen en rapporteringen van en factureren door aan hun klanten. Meestal is Keyboost dan slechts één onderdeel van een totaalpakket van SEO- en SEA-services dat deze SEO-bedrijven aan hun klanten aanbieden: optimalisaties van content, hulp bij het verbeteren van conversie, SEA, socialmediastrategie en dergelijke.
Bent u een SEO-specialist en wilt u Keyboost als ‘white label’ inzetten om de websites van uw klanten hoger te krijgen in Google? Neem contact op voor meer info – tel. +31 (0)85 208 27 30 of +32 (0)3 641 66 83 – of klik hier om een gratis test aan te vragen.
Eén SEO-collega is zo vriendelijk geweest om een interview toe te staan. Wel zonder dat hij te identificeren is, om voor de hand liggende redenen.
Hoe heb je kennisgemaakt met Keyboost?
“Na jaren bezig te zijn geweest met SEO kwam ik bij toeval achter Keyboost. Natuurlijk was ik eerst sceptisch, maar na een paar keer mailcontact toch maar eens gebeld. En wat blijkt, er zit een zeer professioneel team achter Keyboost, ze weten wat ze doen. Ze zijn echt goed.
Ik heb Keyboost uitgeprobeerd, eerst via zo’n gratis test, en goed in de gaten gehouden, waardoor ik wel in grote lijnen snap hoe het werkt, zonder alle details te kennen. Hoeft ook niet, wat mij betreft.”
Zet je Keyboost in als enig hulpmiddel om websites hoger te krijgen in Google?
“Nee, Keyboost covert maar één aspect van SEO. Het belangrijkste blijft geoptimaliseerde content, en daar zorg ik zelf wel voor. Keyboost is een prima (deel) hulpmiddel voor backlinks, maar het is zeker niet het enige wat je als SEO-specialist ter beschikking hebt.
Ik gok nooit op één paard. Zorg dat je de zaken spreidt, want je weet net als ik: Google bepaalt. Je weet nooit welke update er nu weer gaat komen.
Na een start in een hoekje op mijn slaapkamer verhuisde ik binnen een jaar naar een kantoorpand. Doordat Keyboost werkt, heb ik mijn bedrijf kunnen uitbouwen en dat komt alleen maar door dat mijn klanten tevreden zijn. Heeft Keyboost hier een positieve invloed op gehad? Ja, dat kun je wel zeggen, nogmaals als SEO expert weet jij precies wat je nodig hebt en Keyboost is echt een aanvulling voor je toolpakket. Ik bied mijn klanten een totaalpakket van SEO-diensten, Keyboost is daar slechts een onderdeel van. En mijn bedrijf blijf groeien, tegenwoordig verzorg ik zelfs SEO-opleidingen.”
Google is (momenteel) oppermachtig. Wat als Keyboost in de toekomst niet meer zou werken?
“Als Keyboost niet meer zou werken, … uhm. Weet je, ik denk dat dit bedrijf binnen een aantal weken tot maanden het nieuwe algoritme heeft herleid. En er alles aan doet om hun klanten tevreden te stellen.
Ik beheer verschillende Keyboost-accounts zelf. Maar je moet wel precies weten hoe het systeem werkt en niet ‘zomaar’ wat doen. Bijvoorbeeld een veel te groot account voor een site, waardoor er te veel power wordt gegeven. Laat je in dat geval altijd informeren.
Als het niet meer werkt?
Ik zeg wel eens gekscherend: Als Google wil dat we morgen 100 Facebookpagina’s moeten hebben per bedrijf, dan moeten we dat gewoon doen. Dan zal er vanuit Keyboost zeker ondersteuning komen voor zo’n proces.”
Wat vind je van de service die je als whitelabel-reseller van Keyboost krijgt?
“Ik werk graag samen met het team. Stiekem is het misschien wel een stukje familie geworden op afstand. Lekker brainstormen over de laatste Google nieuwtjes, ja joh… Twijfel je?
Ben je ondernemer? Ja toch, soms is het gewoon waar: bij twijfel: DOEN! En zo’n Keyboost-test is gratis per domeinnaam, wat heb je eigenlijk te verliezen?”
Je beseft toch dat zo’n testimonial zonder je naam of dat van je bedrijf erbij weinig tot geen waarde heeft?
(Lacht) “In het SEO-wereldje is het vaak zo dat Google oppermachtig is. Wie daar anders over denkt, bijvoorbeeld dat Google gewoon een commercieel bedrijf is dat alleen geïnteresseerd is in bruikbare zoekresultaten om daar strategisch hun betaalde advertenties en andere services rond te schikken, krijgt al snel de rest over zich heen. Geen enkele SEO-specialist wil naam en bedrijfsnaam onder zulk een testimonial. Maar als je twijfelt, geef je je gegevens maar door aan de mensen van Keyboost. Die geven die door aan mij en na een beetje onderzoek neem ik wellicht zelf contact op. Dat kan ook voor mij best wel een interessante lead zijn voor een samenwerking.”
Bent u ook een SEO-specialist en wilt u Keyboost gebruiken als service voor uw klanten? Neem contact op voor meer info – tel. +31 (0)85 208 27 30 of +32 (0)3 641 66 83 – of klik hier om een gratis test aan te vragen.