SEO

Je SEO verzorgen is belangrijk voor je plaats in Google, maar niet alle SEO gebeurt op jouw website

On site SEO en off site SEO, wat is het verschil?

SEO (oftewel search engine optimization) komt in vele vormen en maten. Over het algemeen vallen de types SEO wel te verdelen in twee categorieën, die we verder in deze tekst zullen bespreken: on-site en off-site SEO. Onder on-site SEO verstaan we alles wat we aan onze website kunnen doen om in de gunst van Google te komen. Denk hierbij aan het correct structureren van je website, een logische opbouw van de teksten op je website en de relevantie van de informatie die hierop wordt gepost. Al deze handelingen helpen Google op twee manieren: aan de ene kant bevorder je de leesbaarheid van je website, waardoor Google beter kan begrijpen hoe jouw website werkt en hoe een gebruiker deze precies zou zien. Google heeft geen ogen, dus kijkt hier vooral naar structuurmarkers zoals een goede sitemap of een logische sequentie van bepaalde tags in de code van je website. Aan de andere kant kijkt Google naar de inhoud en de relevantie daarvan. Het is voor Google heel belangrijk dat de resultaten die hoog in Google staan ook de websites zijn waar zijn gebruikers naar op zoek zijn. Als iemand “gehaktbrood kopen” in Google intikt, wil Google dat de klant eerst bij pagina’s uitkomt waarop je gehaktbrood kan bestellen, en niet op pagina’s waar je recepten voor gehaktbrood terug kan vinden. Deze relevantie van informatie is heel belangrijk om in het achterhoofd te houden wanneer je teksten schrijft met het waakzame en bijzonder kritische oog van Google. Je moet nadenken over de zoektermen die mensen gebruiken om hun informatie op te zoeken, en hoe je deze zoektermen in jouw pagina kan verwerken. Dat is hoe on-site SEO werkt.

Off site SEO: de onzichtbare hand van de reus genaamd Google

Off-site SEO, aan de andere kant, kijkt vooral naar hoe de website wordt bekeken van buitenaf. Hiervoor kijken Google en andere zoekmachines naar de “credibility” of geloofwaardigheid van een website. Deze credibility wordt bepaald aan de hand van gebruikergegevens van Google en backlinks. De gebruikergegevens van Google zijn stukjes informatie die Google gebruikt om te bepalen of hun gebruikers tevreden zijn met jouw website. Google kijkt hier naar hoe lang de gebruikers op jouw website blijven, of de gebruikers doorklikken naar andere pagina’s, of ze de pagina onmiddellijk terug verlaten, noem maar op. Hiervoor optimaliseren is heel moeilijk en hangt vooral samen met de opbouw van je website. Gezien de data echter buiten de website wordt verzameld en verwerkt, zetten we het in deze categorie. Een andere manier waarop Google de geloofwaardigheid van websites analyseert is de analyse van backlinks naar jouw website. Hier kan je wel heel wat SEO over uitoefenen. Backlinks zijn links naar jouw website die op andere websites staan. Google ziet dit als een indicatie dat mensen jouw website goed vinden, en daarom met andere internet gebruikers delen dat deze informatie goed is. Let wel: niet iedere backlink is even goed of heeft een even grote impact op plaatsing bij Google. Dit heeft te maken met de vorm en de locatie van de backlink. Laten we eerst de locatie bespreken. Een website die zelf al een heel hoge reputatie heeft en naar andere websites verwijst, is een fantastische website om backlinks op te krijgen. Als Google weet dat de website waar de backlink op staat respectabel is, zal Google meer gewicht aan deze backlink geven. De vorm van de link zelf heeft ook een impact. Een mooi ingeklede link met tekst en uitleg is veel nuttiger voor je SEO dan een kale link zonder enige tekst en uitleg. Google begrijpt graag waarom er naar jouw website wordt gelinkt. Hoe meer informatie je Google kan geven, hoe beter (en vaak, hoe positiever) Google deze backlink kan beoordelen. Niet alle backlinks zijn even goed, sommige links kunnen zelfs een negatieve impact op je SEO hebben. Links die op zogenaamde “linkfarms” worden gezet kunnen ervoor zorgen dat jouw credibility instort en als een baksteen in de zoekresultaten wegzakt, ondanks al de moeite die je in je SEO hebt gestoken. Als je iets als een backlink checker van Yoast gebruikt, kan je zien waar er backlinks naar jouw website staan. Als je een malafide backlink ziet staan, kan je deze op de website van Google afwijzen. Zo doe je de negatieve effecten van die backlink teniet.

On site of off site SEO: welke is belangrijker?

On site SEO en off site SEO zijn niet alleen radicaal verschillende optimalisatiemethoden, ze hebben ook een verschillende impact op je plaatsing bij Google. Als je een zoekwoord hebt dat niet fel omstreden is, kan een goede off site SEO (search engine optimization) met een tool als Keyboost ruim voldoende zijn om hoge toppen te scheren. Is dit de eerste keer dat je iets over Keyboost en diens SEO kunsten hoort? Klik dan zeker op deze link! Op de startpagina van onze SEO website ontdek je hoe onze tool werk maakt van jouw SEO! We hebben speciaal voor mensen die Keyboost niet kennen een video gemaakt die op enkele minuten uitlegt hoe de SEO van Keyboost precies in zijn werk gaat. Als je nog niet veel kennis hebt van SEO of van Keyboost, kijk er dan zeker eens naar!
Een goede on site SEO kan goed zijn om je website omhoog te stuwen naar de top 30, maar een plaatsje hiertussen is nog niet voldoende om ervoor te zorgen dat je website wordt bezocht. Enkel op on-site SEO rekenen is dus moeilijk, het vereist nog veel reclame en natuurlijk groei van je website. Het is een trager proces, en een proces dat sterk gehinderd kan worden door felle concurrentie. Je kan met een website op de derde pagina van de zoekresultaten per slot van rekening niet verwachten dat je via Google überhaupt bezoek krijgt. Als je bijvoorbeeld een website hebt waarin je je diensten als freelance copywriter aanbiedt, zouden er nog minstens 20 anderen voor je staan. Niemand zal zo ver doorscrollen tot ze jou vinden. De gebruikers van Google zoeken een freelance copywriter, en vaak is de eerste ook gewoon de beste, tenminste in het hoofd van de gebruiker. Een goede off site SEO is dus onmisbaar als je snel en makkelijk de hoogste plaatsen in de zoekresultaten van Google wil betrekken. Eens je zo hoog zit, zal je on site SEO ook goed werk beginnen verrichten, omdat Google ziet dat je niet alleen populair lijkt te zijn, maar dat je ook inhoud hebt die relevant is en dat je website goed gestructureerd is. Als je aan al deze voorwaarden voldoet, heeft de competitie het nakijken!

Bij het schrijven van goede content staan keywords centraal: kies het juiste keyword en schrijf daar op een correcte manier over

Content is king. Wie voldoende informatie op zijn website heeft staan over het onderwerp waar Google naar op zoek is, wordt hiervoor door Google beloond. Een goede tekst wordt gesmaakt door Google én door je bezoekers, ze hebben allebei namelijk een grote invloed op het succes van je website. Maar hoe doe je dat precies, een tekst schrijven die in de smaak valt van ’s werelds grootste zoekmachine? Wel, Google is gek van het concept van landingspagina’s. Dit zijn pagina’s die geschreven zijn om mensen die via Google zoeken op te vangen. Er staat op een landingspagina typisch een tekst die de gebruikers vertelt wat ze moeten weten, terwijl de inhoud van de pagina zelf voor Google een streling voor het oog is. Iedere landingspagina is geschreven voor 1 zoekopdracht die uit 1 of meer keywords bestaat. Door 1 pagina volledig te wijden aan 1 zoekopdracht, verhoog je je kansen op een goede plaatsing voor die zoekopdracht enorm. Hiervoor is het belangrijk dat je goed weet wat Google precies van jouw pagina verwacht. Maar hoe werkt dit dan precies? Hoeveel keywords is voldoende, wanneer is het te veel? Heeft Google daar een handleiding voor? Spijtig genoeg niet, maar wij hebben er wel de juiste software voor! SEOPageoptimizer is een online applicatie die jij kan gebruiken om jouw website en de optimalisatiegraad daarvan onder de loep te nemen, pagina voor pagina. Als je een geoptimaliseerde pagina combineert met Keyboost, is een hoge plaats bijna een evidentie. Heb je geen schrijvershart, of heb je simpelweg geen tijd om een nieuwe app te leren kennen en deze toe te passen op bestaande en nieuwe pagina’s van je website? Geen probleem! Wij beschikken over een databank van gespecialiseerde tekstschrijvers met veel ervaring met SEOPageOptimizer. Neem gerust contact met ons op voor een offerte! Onze tekstschrijvers spreken ook meer dan 1 taal, dus als je een website hebt die in meerdere talen moet worden geschreven, niet getreurd, ook hier kunnen we je van dienst zijn. Let wel: een tekst die voor 1 taal en 1 land is geoptimaliseerd is, deugt daarom nog niet in een andere taal als je die tekst aan een vertaler geeft.
SEO Page Optimizer is een SEO (search engine optimization) applicatie van dezelfde makers als Keyboost. Met SEO Page Optimizer neem jij de on site SEO van je website in eigen handen. Geef een webpagina en een keyword in, en SEO Page Optimizer laat zien hoe SEO proof deze pagina is. SEO Page Optimizer geeft ook verbeteringsvoorstellen en geeft bij ieder aspect tekst en uitleg. Klik hier, en probeer SEO Page Optimizer nu gratis! Je krijgt namelijk iedere dag 1 SEO-analyse cadeau!

Je on site SEO kan je aanpakken met tools als SEOPageOptimizer, maar hoe kan je je off site SEO beïnvloeden?

We hebben het al een paar keer laten vallen, maar als het aankomt op het beïnvloeden van je off site SEO, is Keyboost de beste keuze. Keyboost is software die de off-site SEO van jouw website voor zijn rekening neemt. Je hoeft voor Keyboost geen plugin te installeren, en de belangrijkste keywords hoef je maar 1 keer op te geven. Keyboost in SEO software die er in is gespecialiseerd jouw website zo hoog mogelijk bij Google te krijgen. Keyboost vereist geen toegang tot jouw website, dus jouw persoonsgegevens zijn volledig veilig en van ons afgeschermd. Keyboost is software die volledig onafhankelijk kan werken. Je hoeft je er dus helemaal niet mee bezig te houden, en jij kan je concentreren op jouw eigen werk, en ons het SEO werk laten doen. Zo lever jij de beste kwaliteit, en zorgen wij ervoor dat jij gezien wordt! Keyboost is de optimale assistent voor jouw online marketing. Hoe werkt Keyboost precies? Dat bekijken we hieronder verder.
Keyboost verhoogt de positie van jouw website door op een duurzame manier kwalitatieve backlinks te plaatsen op een portfolio aan websites met een hoge credibility score in eigen beheer. Deze websites worden door Google aanzien als relevante en betrouwbare bronnen, en backlinks zorgen ervoor dat jouw website de hoogte in schiet. Deze links worden met de grootste zorg geplaatst, en de websites waarop ze worden geplaatst worden zeer doelbewust uitgekozen. Google weet maar al te goed dat het niet logisch dat een website waarvan Google denkt dat het een forum voor postzegelverzamelaars is plotseling fervent links begint te posten over tandenborstels. Als een website met een medische achtergrond links naar een website over tandenborstels plaatst, is dit echter een fantastische backlink voor die website in kwestie. Een kale link op een kale website levert niets op of kan zelfs nadelig zijn, maar een embedded link en/of een link met anchor text heeft een veel gunstigere impact. Met al dat, en met veel meer, houden wij samen met Keyboost rekening wanneer we uw website de hoogte in stuwen. Zo zorgen wij ervoor dat uw linkprofiel op een natuurlijke manier groeit.
Twijfel dus niet langer, en gneit vandaag nog van de SEO van Keyboost! Ben je nog niet overtuigd van de kracht van SEO? Probeer het dan gratis! Klik op deze link, en test de SEO van Keyboost vandaag nog gratis uit. Keyboost is een SEO systeem dat geen plugin of toegang tot jouw website vereist. Jouw gegevens zijn dus te allen tijde volledig veilig.

Heb je vragen over onze aanpak wat betreft zoekmachine optimalisatie? Aarzel dan niet om ons te contacteren!

De wereld van SEO is berucht om hoe vaag en grillig ze kan zijn. SEO is iets dat om de haverklap verandert; Google is een windvaantje, wat de ene dag goed is, wordt daarna plotseling taboe. Het is voor een zelfstandige die niet actief is in deze sector niet mogelijk om iedere gril van Google zomaar te volgen, of om maar zelfs te beseffen dat Google zijn aanpak over een volledig andere boeg gooit. Het outsourcen van je online marketing is even normaal als het uitbesteden van je sociaal secretariaat, of van je juridische zaken. Natuurlijk willen wij naar jou toe geen black box zijn. Precies daarom schrijven wij regelmatig artikels over SEO, om jou op de hoogte te houden van wat er speelt. Je hoeft niet alles tot op de letter te volgen, maar wij begrijpen ook dat het aangenaam is om te weten welk werk wij precies voor jou verrichten. Heb je nog vragen over SEO en alles wat daarbij komt te kijken? Neem dan zeker contact met ons op! Bovenaan deze pagina vind je onze contactgegevens. Of klik gewoon hier als je contact met ons wil opnemen. Je kan ons een mailtje sturen, ons contactformulier invullen of je kan ons vragen om je op een moment dat jij kiest terug te bellen.


Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.