Ranking

Natuurlijk kan u snel uw zichtbaarheid vergroten en traffic genereren via betaalde Google advertenties. Maar daarmee verhogen uw Google rankings nog niet. Het loont dus om tijd in te investeren in het verhogen van uw Google positie. Maar hoe pakt u dat aan? In dit artikel richten wij ons op de 3 pijlers van zoekmachine optimalisatie:

    1. Inhoud
  1. Autoriteit door linkbuilding
  2. Techniek

Optimaliseer uw online aanwezigheid op deze zaken, en u zult goed scoren in de zoekmachineresultaten. Te moeilijk? Te weinig tijd om zelf uw website te optimaliseren? Vraag een gratis analyse aan voor uw hele website. Nu horen wij regelmatig van mensen dat zij SEO onnatuurlijk vinden. Maar in feite gaat voor zoekmachine optimalisatie het volgende credo op: wat goed genoeg is voor de bezoekers van uw website, is goed genoeg voor Google. Anders gezegd: als uw bezoekers tevreden zijn, dan wordt u beloond met hogere posities in Google. De grote vraag is nu hoe u uw bezoekers tevreden stelt én dat duidelijk maakt aan Google. En dat leggen wij u hieronder uit. We beschrijven ook 2 tools die wij (al dan niet gratis) aanbieden en waar wij bijzonder trots op zijn:

Beide tools nemen de gebruiker aan de hand in het verbeteren van de Google positie. Bij de eerste doe u het zelf, bij de tweede besteed u het uit. Probeer ze gratis uit en zie zelf hoe uw Google ranking zal verbeteren.

Verhoog uw positie in Google door geweldige inhoud te bieden

Met ‘geweldige inhoud’ bedoelen we: inhoud die de vraag van uw klant beantwoord. Hoe u achter die vraag komt? Dat is vrij eenvoudig: een klant zoekt op internet met een bepaald doel. Dat doel formuleert hij of zij in de vorm van een zoekopdracht. Bijvoorbeeld: fietsen kopen online. Het doel van deze zoekopdracht is informatie vinden over waar u online fietsen kunt kopen. Als u een webpagina schrijft die di­e vraag beantwoordt en dus in dat doel voorziet (online een fiets aanschaffen), dan biedt u geweldige inhoud. Uw website is dan namelijk heel relevant voor uw bezoekers. Zie hier ook het belang van een goed keyword-onderzoek. Als u precies weet hoe uw (potentiële) klanten een zoekopdracht ingeven, dus welke zoekwoorden zij gebruiken, dan weet u ook welke teksten u moet schrijven. Op welke onderwerpen en met welke zoekwoorden. Zo zul u in de zoekresultaten komen bovendrijven en zal u in de rankings stijgen.

Voor een hogere positie in de zoekmachines is een goede gebruikservaring noodzakelijk

Maar met geweldige inhoud bent u er nog niet. Want als uw website niet goed te gebruiken is, bijvoorbeeld omdat de teksten niet leesbaar zijn, of omdat de structuur onduidelijk is, dan zullen uw bezoekers snel afhaken. U moet dus zorgen voor een goede gebruikservaring. Een goede inhoudelijke gebruikservaring houdt in:


Vertel het Google!

Uw bezoeker heeft met bovenstaande tips een prettige gebruikservaring op uw site. Dat uit zich in een lager weigeringspercentage; mensen blijven langer op uw site en dat helpt mee aan het verhogen van uw Google ranking. Maar u zult de zoekmachine ook actief moeten vertellen waar uw website over gaat, zodat deze zelf de relevantie ten opzichte van de zoekopdracht kan bepalen. Dat doet u door het keyword op strategische plekken in de tekst te zetten, namelijk in:


Idealiter kiest u 1 primaire zoekterm en vult u die aan met 1 of 2 secundaire zoekwoorden, die u iets minder vaak laat terugkomen op de pagina. Daarnaast gebruikt u synoniemen. Zoekmachines zijn tegenwoordig in staat om uit de context van een tekst op te maken waar de tekst over gaat. U kunt dus synoniemen gebruiken en op die manier voorkomen dat u een bepaald keyword te vaak gebruikt. Het te veel gebruiken van een zoekterm heet ‘keyword stuffing’ en daar wordt u voor gestraft met een lagere Google ranking. Zoals u zult concluderen is SEO tekstschrijven een vak apart. Maar er is een praktische tool die ervoor kan zorgen dat u ook zonder ervaring met zoekmachine optimalisatie sterke teksten kunt schrijven.</cod

Probeer SEO Page Optimizer zelf uit en ervaar gratis hoe de Google ranking van uw webpagina zal verbeteren. Vindt u dat allemaal te moeilijk en wilt u de zoekoptimalisatie van uw website of webshop uitbesteden aan professionals? Vraag een gratis analyse + offerte aan.

Overige inhoudelijke tips die zorgen voor een hogere positie in de zoekmachineresultaten

De inzichten in hoe u een hogere pagerank krijgt veranderen steeds, mede omdat Google regelmatig zijn algoritmen aanpast. Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Schrijf u vandaag nog gratis in voor onze praktische nieuwsbrieven.

Vergroot uw autoriteit door te bouwen aan een sterk linkprofiel



Om een hogere Google ranking te bewerkstelligen, wilt u dat de informatie op uw website in de markt bekend staat als zeer betrouwbaar, actueel en correct. Op die manier vergroot u uw autoriteit.

Inkomende links als gevolg van uw autoriteit in de markt

Het gevolg van een grote autoriteit? Andere websites zullen naar uw website linken. Maar let op: niet elke link heeft evenveel waarde in de ogen van Google. Hoe meer autoriteit die andere website heeft, hoe meer waarde Google eraan zal hechten. Dit betekent dat uw links moet zien te krijgen van webpagina’s die zelf een hoge Google-ranking hebben, die veel bezoekers hebben en veel relevante, actuele informatie. Bovendien moet u zorgen dat de ankerteksten van de links op die andere websites de zoekwoorden bevatten waarop u gevonden wilt worden. Let er overigens wel op dat deze links geen technische code bevatten met daarin rel=”nofollow”. Deze links hebben namelijk erg weinig waarde en zullen dus ook niet direct bijdragen aan een sterk linkprofiel of een goede positie in de zoekmachines. Ten slotte maken we u erop attent dat linkruil of, nog erger, het betalen voor links absoluut onverstandig is en zelfs kan resulteren in penalty’s.

Ervaar de kracht van linkbuilding via de gratis Keyboost-test. Klik hier en vul het aanvraagformulier in. Uitgaande links bevestigen uw plaats in het online netwerk

U wilt uw bezoekers helpen en dat betekent dat u ze soms naar andere webpagina’s zal leiden waar aanvullende informatie over het onderwerp op te vinden is. Op deze manier laat u aan Google zien dat u de markt kent en geeft u aan dat u onderdeel bent van die markt. Externe links worden dus ook beloond.

Interne links: bedien uw bezoekers en houd ze langer op uw site

Een laatste onderdeel van linkbuilding betreft het plaatsen van interne links, dus links tussen pagina’s van uw website. Deze interne links zijn belangrijk, omdat ze uw bezoeker helpen met het navigeren door uw site. U vergroot dus het gebruiksgemak van uw website. Aan de andere kant hou u uw bezoekers op deze manier wat langer vast. Hierdoor zal Google concluderen dat u erg relevant voor ze bent. En dit wordt weer beloond met een hogere ranking.

Linkbuilding: maak gratis kennis met Keyboost

U kunt u voorstellen dat linkbuilding een tijdrovende klus is. U zult namelijk uitgebreid marktonderzoek moeten doen om te weten welke websites er in uw markt zijn en welke veel bezocht worden. Daarnaast moet u er achter komen wat de pagerank van deze webpagina’s is, om te beoordelen of een link van en naar die sites zin heeft. Ten slotte moet u contact leggen met de beheerders van die sites en zorgen voor de feitelijke plaatsing van de links. Zeker wanneer linkbuilding niet uw hoofdtaak is, kunnen wij ons voorstellen dat u dit overlaat aan experts. Daarom hebben wij een dienst ontwikkeld die u nu gratis kunt uitproberen: Keyboost. Keyboost onderzoekt welke websites relevant zijn in de markt waarin u actief bent, en welke sites veel autoriteit hebben in de ogen van Google. Op deze sites plaatsen wij links naar uw site, die voldoen aan de criteria die we hierboven hebben beschreven. De links en de sites zullen wij in de loop der tijd optimaliseren, zodat de resultaten optimaal zullen blijven. Met Keyboost creëert u een natuurlijk linkprofiel dat Google zal beoordelen met een hogere ranking. Binnen enkele weken komt u hoger te staan in de zoekresultaten! Wilt u zelf ervaren wat Keyboost kan doen voor uw zoekmachine optimalisatie? Maak dan gebruik van een gratis trial. In deze trial gaan wij aan de slag voor uw zoekwoord. Zo kan u de kwaliteit van Keyboost ervaren zonder u er een buil aan te vallen. In een later stadium voegen we er dan andere zoekwoorden aan toe.

Techniek: de 3e pijler die u kunt optimaliseren voor een betere vindbaarheid

U kunt de inhoud en het linkprofiel optimaliseren wat u wilt, maar als uw site technisch onvoldoende presteert, dan zal u niet boven aan de zoekresultaten komen te staan. Op het gebied van hosting adviseren wij u een aantal zaken in de gaten te houden:


Overige technische zaken die uw aandacht verdienen:


2 nabranders op het gebied van zoekmachineposities

  1. Wist u dat de leeftijd van de site van invloed is op de vindbaarheid ervan? Hoe ouder de site, hoe meer hij zich bewezen heeft in de ogen van Google. Als u dus consequent bezig houdt met zoekmachine optimalisatie, dan kan het niet anders of u wordt ervoor beloond.
  2. De zoekresultaten verschillen per persoon, afhankelijk van de interesses die iemand eerder via Google aan de dag heeft gelegd. Ook per apparaat kunnen de zoekresultaten verschillen. Als u onafhankelijk wilt controleren hoe uw webpagina het doet, kies dan in Google Chrome voor een incognitovenster, in Firefox voor een privévenster of in Microsoft Edge voor het InPrivate-scherm.


Meer weten over zoekmachine optimalisatie en het verhogen van de omzet van uw website? Schrijf u in voor onze nieuwsbrieven

Wij bieden 2 nieuwsbrieven aan waar u gratis op kunt abonneren:

U zult regelmatig hapklare brokken informatie ontvangen, zodat u blijft leren en niet vergeet de SEO technieken toe te passen. En mocht u geen behoefte meer hebben aan de nieuwsbrieven, dan schrijft u met één muisknop weer uit. Schrijf u vandaag nog in voor onze nieuwsbrieven. Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO voor Google en conversie optimalisatie.

De mensen achter SEO Page Optimizer en Keyboost

Met meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van internet marketing, zijn wij uitstekend op de hoogte van waar website aan moeten voldoen. Om vindbaar te zijn én om bezoekers te converteren tot klanten. Wij zijn er trots op dat wij worden gezien als een van de beste bedrijven in de sector. Zowel SEO Page Optimizer als Keyboost zijn gratis uit te proberen. Daarbij mag u met Keyboost binnen 2 weken resultaat verwachten en met SEO Page Optimizer zelfs direct. Zoals we hierboven hebben uitgelegd, optimaliseren wij websites zowel voor bezoekers als voor zoekmachines. Gebruik van onze diensten zal leiden tot een betere inhoud van uw website, een betere doelgroep segmentatie en, in vergelijking met Google Ads, een hogere CTR tegen lagere kosten. Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op over SEO Page Optimizer of Keyboost: bel ons – +32 3 641 66 83 – mail ons – info@keyboost.vlaanderen. Vraag een gratis analyse aan voor uw hele website


Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.