Online marketing bureau

Online marketing en SEO: twee delen van één geheel

 

 

Hoe SEO en online marketing elkaar perfect kunnen aanvullen

 

Een goede online aanwezigheid wordt steeds belangrijker voor alle bedrijven, klein en groot. Van grote bedrijven wordt steeds meer verwacht dat ze online hun mening geven en hun persoonlijkheid duidelijk weergeven. Kleine bedrijven daarentegen hebben het internet vooral nodig om eerst groot te worden, om dan de bedrijfsidentiteit zo breed en duidelijk mogelijk uit te dragen. Online marketing via sociale netwerken kan heel sterk zijn om klanten aan je te binden, maar de klassieke online reclames zijn niet vreselijk efficiënt: steeds meer mensen installeren een AdBlocker of beschermen hun persoonsgegevens, waardoor het onmogelijk is om gerichte reclame tot deze potentiële klanten te krijgen. Wanneer mensen iets nodig menen te hebben, gaan ze er zelf naar op zoek. En als je online iets wil opzoeken, staat er één domeinnaam is iedereens hersens gegrift: Google punt com.

 

 

De impact van zoekmachines als Google op jouw online groei

 

Er worden ieder jaar talloze congressen gehouden over online marketing. Hier wordt eindeloos gediscussieerd over hoe welke marketing methodes het efficiëntst zijn, welke trends aan de horizon veelbelovend zijn en hoe je als online marketing bureau de meeste waar voor het geld van je klant kan bieden. Over 1 aspect zal op deze congressen nooit een debat worden gevoerd: het onomstotelijke belang van Google als je online zichtbaar wil zijn. Een hoge plaatsing in de lijst van zoekresultaten is een vereiste voor ieder bedrijf dat wil groeien, en voor iedere onderneming die al groot is, maar zich niet de markt uit wil laten concurreren door de competitie. Wie op de eerste plaats in Google staat, geniet automatisch van enorm veel aandacht en klanten. Wie verder in de top 3 staat, pikt hier ook nog een graantje mee. Eens je hierbuiten valt, schieten er niet veel potentiële klanten over. Als jouw website het niet tot de eerste pagina van de zoekresultaten schopt, kan je, wat Google-gebruikers betreft, evengoed niet bestaan. Minder dan 1 procent (!) van alle zoekopdrachten wordt niet op de eerste pagina afgerond. Probeer zelf maar eens terug te denken: hoe lang is het geleden dat je hebt doorgeklikt naar de tweede pagina van de zoekresultaten? Hoe wanhopig was je naar informatie op zoek? De kans dat er geen relevante informatie vindt op de eerste pagina van Google is namelijk heel klein. De online reis van de zoekmachines heeft door de vele jaren heen zijn zoekmachine op punt gesteld, de zoekresultaten worden pijlsnel en met een ongelofelijke precisie geleverd.

In het kort: wie klanten wil winnen door online op te vallen, kan niet zonder Google. Wie naar een product Googlet dat jij verkoopt, doet dat omdat ze dat product willen kopen, of tenminste omdat ze er in geïnteresseerd zijn. Als ze dat product aan jouw winkel of aan jouw productnaam kunnen koppelen, zit je goed. Als je dit wil bereiken, moet je ervoor zorgen dat je bovenaan die lijst met zoekresultaten komt te staan, anders gaat de competitie met jouw klanten aan de haal.

 

 

Marketing is een cruciaal onderdeel van ieder bedrijf, maar wanneer schakel je precies een online marketing bureau in?

 

Ieder bedrijf heeft er baat bij na te denken over zijn offline marketing en online marketing. Als kernconcept is je marketing niet meer dan de manier waarop je je bedrijf en jouw producten in de openbaarheid brengt. Menig marketingbureau is gespecialiseerd in het uitwerken van jouw marketing plan of het uitvoeren van jouw (online) marketing. Ieder bedrijf zal je met plezier vertellen dat hoe sneller je een intensieve samenwerking met hen aangaat, hoe sneller je zal groeien. En hoewel dat zeker waar is, vergeet het marketingbureau er wel bij te vertellen dat er goedkopere en efficiëntere manieren zijn om je (online) marketing te regelen en je zichtbaarheid te verhogen. Een volledige marketing campagne kost handenvol geld en voor start-ups is het alleen een goed idee als ze echt bakken met geld over hebben. Wie een kleiner budget heeft voor online marketing, of wie hier zelfs helemaal geen budget voor hebt uitgetrokken, is ongetwijfeld beter af met onze software, Keyboost! Keyboost is software die menig online marketing bureau zo overtreft in zichtbaarheid. Keyboost doet niet aan online marketing, maar boost je online zichtbaarheid door je plaats in Google omhoog te stuwen. De beste online marketing is tenslotte een hoge plaats bij Google. Keyboost is ook vele malen goedkoper dan een marketing bureau. Ben je niet overtuigd? Klik dan hier, en probeer Keyboost 1 maand volledig gratis!

 

 

Hoe overtreft Keyboost de inspanningen van bedrijven die gespecialiseerd zijn in online zichtbaarheid?

 

 

Keyboost kan zich meten met de inspanningen van conventionele online marketing omdat Keyboost dit op een heel systematische manier kan aanpakken. Een marketing bureau moet voor ieder soort product een radicaal verschillende strategie uitdenken. Voor sommige producten zoeken mensen eerst heel lang online, voor andere producten willen ze direct toehappen. De doelgroep moet worden bepaald en daar moet heel gericht op worden gewerkt voor een goede marketing. Keyboost vermijdt al deze marketingproblemen omdat Keyboost, in tegenstelling tot een marketing bureau, direct naar de bron gaat. Want wat mensen ook zoeken, ze gebruiken Google om het te vinden. Wie interesse heeft in een product, of het nu een slotenmaker of een webdesignbureau is, ze kijken in Google naar de bovenste resultaten. Als je hoog komt te staan in google, zullen de mensen je weten te vinden, en je product zal verkopen. Eens mensen je product hebben geprobeerd en ze er tevreden van zijn, zullen ze hierover beginnen praten of social media, met vrienden of met collega’s. Zo groei je niet alleen online, maar je klanten doen de marketing voor je, de beste marketing van al: mond-aan-mondreclame. Eens je een trouwe klantenbasis hebt, is het interessant om een online marketingbureau aan te spreken om te proberen dat potentieel te vereeuwigen en ze door goede marketing aan jouw bedrijf en jouw merk te binden.