Google

Zoekmachineoptimalisatie: de 2 pijlers om bovenaan in Google te komen


Zoekmachineoptimalisatie, of Search Engine Optimization (SEO) in het Engels, bestaat grofweg uit 2 pijlers, die beiden voor ongeveer gelijke delen hun bijdrage leveren aan de vindbaarheid van een webpagina:


  1. Reputatie

  2. Techniek en inhoud





Wilt u bovenaan in Google komen met uw website? Betreed dan de wondere wereld van de zoekmachineoptimalisatie. Meteen uitproberen? Dat kan dankzij de gratis Keyboost-test.

 

Vraag de gratis Keyboost-test aan!

 








Linkbuilding: zorg voor een goede reputatie


Met een goede reputatie bedoelen we dat uw website zó goed is, dat anderen hun bezoekers naar u door verwijzen. Omdat u meerwaarde biedt of een autoriteit bent in uw markt. 

Deze reputatie krijgt u door een goede gebruikservaring te bieden, via een onberispelijke techniek en heel erg goede inhoud. Daar komen we hieronder op terug. 

Maar een reputatie bouwt u ook op door te zorgen dat anderen links naar uw website plaatsen. 

Het is dus zaak om een online netwerk op te bouwen waarin u een actieve rol speelt. Stuur uw bezoekers door naar andere sterke websites, en zorg ervoor dat zij ook naar u linken. Hoe groter die andere websites zijn en hoe meer autoriteit zij in de ogen van Google hebben, hoe sneller u bovenaan in Google zult komen.




Linkbuilding is lastig. Keyboost biedt uitkomst


Het bouwen van een linkprofiel, zoals dit officieel heet, is best lastig. Want welke websites zijn relevant en worden door Google hoog aangeslagen? En hoe zorg u ervoor dat zij naar u linken?

Keyboost is een tool die daarbij helpt. Keyboost maakt namelijk een analyse van de websites in uw markt. Met die analyse wordt duidelijk welke websites u kunnen helpen om bovenaan in Google te komen. 

Op die pagina’s plaatsen wij vervolgens tekstlinks. En u zult zien: binnen geen tijd staat u hoger in Google! 

Wilt u weten hoe Keyboost ervoor kan zorgen dat uw website hoog in de zoekmachine komt te staan?

 

Registreer u voor de gratis Keyboost-test!

 

De Keyboost-test is geheel gratis: we voeren een analyse uit voor één keyword en plaatsen voor dat keyword ook backlinks naar uw pagina. Zo kan u met eigen ogen zien dat het werkt. 

Als we dan echt voor u aan de slag gaan, nemen we ook de andere relevante zoekwoorden onder handen. Door u linkprofiel te verbeteren aan de hand van zoekwoorden, zal u zien dat u ook u doelgroepen beter leert kennen. Het gevolg: u bedient ze beter en u conversie zal toenemen. 

Wilt u meer weten over Keyboost? wilt u horen hoe wij kunnen zorgen dat u door een goede linkstructuur bovenaan in Google komt? Neem dan contact met ons op via deze link. Of bel ons: +32 3 641 66 83.


Techniek: Voor Google is een goede gebruikservaring noodzakelijk


Zoals we hierboven zagen, kan u ook door middel van een goede technische gebruikservaring bovenaan in de zoekmachines komen. 

Met een goede technische gebruikservaring bedoelen we dat iemand zonder problemen, op een prettige manier, op uw website kan navigeren. 

Dat kan door te zorgen voor een website die snel is. Mensen haken af als ze moeten wachten tot een pagina is geladen. 

Een website moet bovendien betrouwbaar zijn, dus weinig storingen hebben en zo goed als altijd bereikbaar zijn. 

Bied een duidelijke navigatie en een heldere structuur. Zo weten mensen waar ze zich bevinden en kunnen ze gemakkelijk naar andere delen van uw site gaan. Een kruimelpad werkt goed om bovenaan in Google te komen. 

Naast deze technische aspecten zijn er zaken die veel content management systemen tegenwoordig al vrij goed verzorgen. Bijvoorbeeld de instelling dat URL’s opgebouwd worden uit tekst en niet uit code, dat de website bij de start aan Google ‘aangeboden’ wordt, en dat afbeeldingen op uniforme wijze worden getoond.


Inhoud: verzorg kwalitatieve content en die Google kan indiceren


Ten slotte zorgt u met kwalitatieve inhoud van uw site voor hoge scores in de zoekresultaten. 

Met kwalitatieve inhoud bedoelen we: content die de zoekvraag van uw bezoeker beantwoordt. Dit begint met de vraag: wat wil mijn publiek voor informatie ontvangen? 

Daarna is de vraag: hoe omschrijven ze die zoekvraag? Als u daar het antwoord op weet, dan heb u de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden. 

Deze zoekwoorden verwerk u als volgt in de tekst:




Op deze manier kan Google de pagina indiceren en bepalen wat het onderwerp is. Door de zoektermen op strategische plaatsen in de tekst te zetten, kan hij dus beter analyseren op welke zoekvraag u een antwoord geeft. Zo komt u hoger in de zoekresultaten. 

Ook het gebruik van gerelateerde zoekwoorden helpt om bovenaan in Google te komen: door soortgelijke termen te gebruiken, plaatst de zoekmachine uw verhaal in de juiste context en kan zo beter beoordelen waar de informatie betrekking op heeft. 

Uiteraard wilt u met de tekst wat bereiken. En bezoekers willen graag aan de hand genomen worden. Geef daarom heldere instructies. En vergeet niet om ook feedback te geven! Als iemand zich bijvoorbeeld inschrijft voor uw nieuwsbrief, dan is het fijn om bevestigd te krijgen dat de inschrijving goed gelukt is. 

Andere tips om bovenaan in Google te komen, zijn: het gebruik van afbeeldingen, het kiezen van een prettig leesbaar lettertype en het behouden van voldoende witruimte op de pagina. Mensen lezen ten slotte vanaf een beeldscherm en dat is vrij vermoeiend voor de ogen. 

Ten slotte is het belangrijk om te zorgen dat de links werken. Foutieve links leiden tot irritatie en daardoor een slechtere gebruikservaring. Google beoordeelt dit met een slechte score. 
Duizelt het u al? Maak u geen zorgen!





Ook zonder SEO expertise kan u hoog in Google scoren. Gebruik SEO Page Optimizer.


Zoals duidelijk zal zijn geworden, komt er veel kijken bij het schrijven van goede teksten voor uw website. 

Gelukkig is het mogelijk om bovenaan de zoekmachine te komen, zonder dat u getraind bent in het toepassen van alle SEO-technieken.

SEO Page Optimizer neemt de beoordeling van uw tekst namelijk voor u uit handen. Hij analyseert de webpagina en geeft concrete adviezen over wat er moet worden gewijzigd om boven in Google te komen. 

Zo werkt SEO Page Optimizer:

SEO Page Optimizer vergelijkt uw webteksten met die van goed scorende pagina’s. Daarbij wordt gekeken naar de lengte van de tekst, de mate waarin het zoekwoord terugkomt en een heleboel andere factoren die maken dat een webpagina goed scoort.

Met SEO Page Optimizer:



Nieuwsgierig geworden? Probeer SEO Page Optimizer nu gratis uit en zie hoe u met deze mooie software hoog in Google kunt komen te staan.


Lees deze nieuwsbrieven voor een hogere Google positie


Er zijn nog veel meer tips te geven om bovenaan in Google te komen. Deze tips geven wij in onze gratis nieuwsbrieven:

  1. De geheimen van Google ontrafeld. In deze nieuwsbrief behandelen we telkens manieren om bovenaan in Google te komen. Of manieren die u juist niet moet toepassen.



  2. Meer klanten uit uw website. Bovenaan in Google is belangrijk, maar uiteindelijk wilt u verkopen. Uw bezoeker moeten dus klanten worden. Conversie heet dat. In deze nieuwsbrief leert u hoe uw website zodanig inricht, dat u het conversiepercentage omhoog ziet schieten.



Schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrieven om te leren hoe u bovenaan in Google komt te staan met linkbuilding en sterke SEO teksten. U leert ook hoe uw klanten beter converteren, zodat uw omzet zal groeien.


Onze dienstverlening


Wij hebben inmiddels al 15 jaar ervaring in de internet business. Bovendien worden wij gezien als een van de beste bedrijven in onze sector. Maak gebruik van onze kennis! 

De voordelen van een samenwerking met ons:


Contact


We kunnen ons voorstellen dat u vragen voor ons hebt. Over zoekmachine optimalisatie, conversie optimalisatie of over onze dienstverlening. 

Wij staan u graag te woord. 

Mail ons als u vragen hebt over hoe u hoog in de zoekresultaten kan komen met het schrijven van sterke teksten. We denken graag met u mee! 

Hebt u vragen over het bouwen van een sterk linkprofiel? Neem dan contact met ons op via deze link. Of bel ons meteen: +32 3 641 66 83.


Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.